Terápiás fürdők

A fürdővíz melege finoman ellazítja a fáradt izmokat, és javítja a vérkeringést, ami fel­gyorsítja a gyógyító tápanyagok eljutását a szövetekhez, ugyanakkor elősegíti a fájdalmat előidéző tejsav és egyéb salakanyagok távozását. A forró fürdő még egy kis felesle­ges kalória elégetését is lehetővé teszi anyag­cserénk serkentése révén.

Túlságosan hosszú ideig azonban semmiképp se maradjunk a  kádban, mivel a meleg — annak ellenére, hogy nagyon jólesik — fokozhatja a gyulladást.

 

 

A váltófürdők évszázadok óta népszerűek. A forró és a hideg víz egymás utáni alkalma­zásakor a véredények kitágulnak, majd össze­húzódnak. Ez serkenti a vérkeringést, csök­ken a gyulladás, javul az emésztés és a szervek működése. A természetgyógyászok úgy vélik, hogy még az immunrendszer is erősödik. Otthoni kezeléshez egyszerűen beleülhetünk a meleg vízzel teli kádba, majd a zuhanyró­zsával időnként lelocsolhatjuk magunkat tetőtől talpig hideg vízzel. Mindig a meleg vízzel kezdjük, és a hideggel fejezzük be.


A viszketés csillapítása

Ha a viszketés okoz problémát, egy kellemes fürdő sokat segíthet, íme néhány ötlet arra, hogyan készítsük el a vizet.

  • Szódabikarbóna: Közismert, hogy a szóda­bikarbóna hatékonyan nyugtatja a viszkető bőrt. Ha gyermekünk bárányhimlős, kever­jünk egy fél pohár szódabikarbónát a sekély fürdővízhez, vagy adjunk egy egész pohárral a teli kádhoz.
  • Zabliszt: Viszkető bőrkiütések vagy leégés kezelésére engedjünk langyos fürdővizet, és adjunk hozzá néhány evőkanálnyi zablisztet, amely olyan finomra van őrölve, hogy a víz felszínén lebeg. Ha nincs otthon ilyen, akkor töltsünk körülbelül egypohárnyi normál zab­lisztet egy régi nejlonzokniba, és lógassuk a vízbe. A zabliszt nagyon csúszóssá teszi a kádat, ezért kiszállásnál legyünk óvatosak.
  • Ecet: Az ecet savassá teszi a bőrt, így szintén eredményesen csillapítja a viszketést. A leégett bőr megnyugtatásához vagy pikkelysömör kezeléséhez a hűvös fürdővízhez keverjünk 2 pohár ecetet.

 

Izomfájdalmak és húzódások

  • Enyhébb húzódásoknál a keserűsó gyors eny­hülést hozhat, mivel a folyadék elvonásával segít összehúzni a duzzadt szöveteket. Adjunk 2 pohárral a meleg vízhez. Ez a fürdő a tejsav termelődését is gátolja, amely — amennyiben felgyűlik - hozzájárul az izomfájdalom kiala­kulásához. Intenzív testmozgás után adjunk 1-2 pohár keserűsót a forró vízhez, és élvez­zük a nyugtató fürdőt.

 

Illóolajok hozzáadása

  • A fürdővíz jótékony hatásának fokozásához a gyógynövényboltokban kapható illóolajo­kat is érdemes kipróbálni. Minden olajnak megvan a maga gyógyító tulajdonsága. Egy hosszú, fárasztó nap után néhány csepp fenyő ­vagy eukaliptuszolaj hozzáadásával élénkítő fürdőt készíthetünk. Az utóbbi megszünteti az orrdugulást is. A muskátli olaja a szoron­gást, a levendula pedig a depressziót enyhíti. A rozmaring serkenti a memóriát. Használat előtt próbáljuk ki az illóolajat, nehogy allergiás reakciót váltson ki. Tegyünk 1 cseppet a hígított olajból a karunk belső felére. Ha 12 órán belül nem jelentkezik irritáció, nyugodtan hozzáadhatjuk a fürdővízhez.
  • Ízületi gyulladás esetén: Keverjünk össze 4 csepp borókaolajat, 2-2 csepp levendula-, ciprus- és rozmaringolajat, valamint fel pohár keserűsót. Egyszerűbb keverék készítéséhez használjunk 3 csepp levendulaolajat meg 3 csepp ciprusolajat.
  • Alvászavarokra: Adjunk a vízhez 2-4 evő­kanálnyi tengeri sót, valamint 4 csepp leven­dula-, 3 csepp majoránna- és 3 csepp citrom­olajat. A citrusfavirágból, a római kamillából, a tömjénből, a keserűnarancsból és a rózsából készült olajok szintén elősegítik a nyugodt, pihentető alvást.
  • A feszültség csillapítására: Adjunk 3 csepp ilang-ilang olajat, 5 csepp levendula-, vala­mint 2 csepp bergamottolajat és fél pohár keserűsót a fürdővízhez.
  • Olaj helyett szárított gyógynövényeket is használhatunk. Szorongás elleni fürdő készí­téséhez adjunk a vízhez kamillát és más, nyugtató hatású gyógynövényeket, például levendulát és macskagyökeret. A lehető leg­jobb hatást úgy érhetjük el, ha a növényeket egy selyemzacskóba tesszük, és a nyitott csap alá lógatjuk a fürdővíz készítésekor.


Láb- és ülőfürdők

  • Nem feltétlenül kell az egész testünket vízbe áztatnunk a kívánt jótékony hatás eléréséhez. A lábfürdő vagy az ülőfürdő szintén gyors, egy­szerű megoldást nyújthat a fejfájástól az arany­érig számos problémára.
  • Láz, orrdugulás vagy fejfájás kezelésére áztassuk a lábfejünket egy csipetnyi mustárporral kevert melegvízbe. Ez serkenti a vérkeringést, és a lábfejünkbe vonja a vért, így ezzel egy időben csökken a fejben található vérerek falára nehezedő nyomás is.
  • Aranyér okozta fájdalom és viszketés csillapí­tására töltsünk meg egy ülőkádat vagy egy nagy lavórt meleg vízzel, és szórjunk bele egy marék keserűsót.
  • Nyugtató lábfürdő készítéséhez nincs szükség másra, mint 2 csepp borsmenta- és 4 csepp rozmaringolajra, amit egy lavór meleg vízhez keverünk.

 

 

Linkek

KatalgusHun-Web LinkekLinkajnlLinkBank LinkkatalgusEgszsg, betegsg linkekBelfldi s klfldi szlls s apartmanLinkgyr linkkatalgus Hungarian Web Linkgyjtemny Linkel linkgyjtemnylink adatbzisrdekes Weblap SzavazsInternet.wyw.hu Linkraktr Webkatalgus - LinktrMobiltelefon linkgyjtemnyInternet.wyw.huKatalgusKategorizlt linkek a kezdlapon!Hun-Web Linkek