Impotencia

Köztudott, hogy számtalan lelki és testi tényező befolyásolhatja az erekcióra való képességet. Nagyon fontos, hogy először is orvosi vizsgálattal kizárjuk a merevedési zavart okozó betegségek lehetőségét. Ha nincs kóros elváltozás, akkor érdemes össze­tett kezelési módot alkalmazni..

 

 

Kezdjünk el rendszeresen mozogni, vizsgáljuk meg azokat a lelki okokat, amelyek akadályt jelenthetnek (például a kapcsolat unalmassá válása vagy a szorongás), illetve próbáljuk ki az alábbi gyógynövényeket és étrend-kiegészítőket.


Íme néhány gyógymód:


Egyszerű diagnózis

  • Az egészséges férfiaknak éjjel, alvás közben általában több­ször is van merevedésük. Ez a jelenség speciális orvosi eszköz­zel vizsgálható, de ha mielőbb szeretnénk valami biztatót meg­tudni az állapotunkról, lefekvés előtt vágjunk le egy csíkot egy papír zsebkendőből, és tekerjük viszonylag szorosan a péniszre. A végét ragtapasszal rögzítsük. Ha reggelre a szalag elszakad, az az éjjeli merevedés bizonyítéka. Tehát feltehetően nem testi, hanem pszichológiai tényezők állnak a háttérben.


Tűzbe hozó gyógynövények

  • A ginkgo biloba (páfrányfenyő) serkenti a vérkeringést az egész testben. Az egyik tudományos vizsgálat során olyan férfiakat is merevedéshez segített, akiknek a receptre kapható gyógyszerek nem használtak. Szedjünk naponta legfeljebb 240 mg ginkgokivonatot 2-3 adagra osztva, 4—6 hétig.
  • Az ázsiai, koreai vagy kínai ginszengnek is nevezett panax ginszenget régóta használják a férfiasság fokozására. Serkenti a véráramlást, enyhíti a kimerültséget, és növeli az energiát. Kezdjük a legkisebb adaggal, és szükség esetén fokozatosan növeljük. Vigyázat! Magas vérnyomásban és szívritmuszavar­ban szenvedő vagy MAOI típusú antidepresszánst szedő bete­gek kizárólag orvosi felügyelet mellett alkalmazhatják!


Fontos kiegészítők

  • A cink jótékonyan befolyásolja a különböző hormonok, köztük a férfi nemi hormon és a tesztoszteron kiválasztását. Vegyük be naponta étkezés előtt egy vagy utána két órával.
  • A C-vitamin segít fenntartani a vérerek rugalmasságát, ami lehetővé teszi, hogy kitáguljanak. Szedjünk naponta kétszer 500 mg-ot. Ha hasmenés jelentkezik, csökkentsük az adagot.
  • A halolajban vagy a lenmagolajban lévő ómega-3 zsírsavak fokozzák a vérkeringést. Hosszú távon a koleszterinszintet is csökkentik, és meggátolják a vérerek beszűkülését. Naponta 2 teáskanál halolaj vagy l evőkanál lenmagolaj ajánlott.
  • A ligetszépeolajban olyan esszenciális zsírsavak találhatók, amelyek óvják a vérereket. A jobb felszívódás érdekében étke­zés közben vegyük be a napi adagot.
  • Az arginin nevű aminosav növeli a nitrogén-oxid termelé­sét a vérerek falában, ami azokat rugalmasabbá teszi, és segíti a tágulásukat. A leghatékonyabb formája az L-arginin. Étkezések között vegyük be az arginint tartalmazó kapszulát.


Jó kondícióban

  • A rendszeres testmozgás segít abban, hogy elérjük és meg­őrizzük az egészséges testsúlyunkat, javítja a vérkeringést, nö­veli az energiánkat, és enyhíti a stresszt. Végezzünk hetente több alkalommal 30 perc aerob edzést: sétáljunk, kocogjunk, ússzunk vagy teniszezzünk.


Két keréken

  • Egyes tanulmányok szerint a rendszeres kerékpározás növe­li a merevedési zavar veszélyét, mivel csökkenti a péniszhez áramló vér mennyiségét. Vásároljunk megfelelő ergonómiai ki­képzésű ülést. Arra is ügyeljünk, hogy tekeréskor a térdünk enyhén be legyen hajlítva, amikor a pedál lent van - így a test­súlyunk jelentette terhelés nagy része a lábra, nem pedig a lá­bak közé esik. Legalább tízpercenként — illetve amikor bukkanón hajtunk át — pedálozzunk állva.


Vágycsökkentő szenvedélyek

  • Szokjunk le a dohányzásról. A nikotin szűkíti a vérereket, és ezáltal gyengíti a vérkeringést.
  • A kábítószer-fogyasztás rontja a szexuális teljesítményt.

Reformok a hálószobában

  • Ha a merevedési zavart lelki tényezők váltják ki, valószínűleg több módszert is ki kell próbálnunk ezek leküzdésére, míg megtaláljuk a számunkra megfelelőt. Találjunk ki partnerünk­kel olyan tevékenységeket (egymás simogatása, masszázs), ame­lyek lehetővé teszik, hogy élvezzük az intimitást közösülés nélkül. Ez csökkenti a feszültséget, és oldja a teljesítménykény­szer miatti szorongást.
  • A rutinossá, így unalmassá vált nemi élet is gátolhatja a me­revedési képességet. Törekedjünk a változatosságra: próbál­junk ki új testhelyzeteket, vagy szeretkezzünk valahol másutt, a hálószobán kívül.
  • A reggeli szeretkezésnek két előnye is van: egyrészt a tesztoszteronszint ebben a napszakban a legmagasabb, másrészt nem vagyunk olyan kimerültek és feszültek, mint egy hosszú, nehéz nap végén.


Nem szabad feladni

  • Ha mindkét fél hallgat a problémáról, még rosszabb lesz. Inkább beszéljük meg. Közösen megvitathatjuk, milyen té­nyezők okozhatják a bajt; elképzelhető, hogy a kapcsolatban vagy az anyagi életben felmerült gondok miatt érzett aggoda­lomjelent akadályt. Nemcsak a partnerünk véleményét ismer­hetjük meg így, hanem annak az előnyét is élvezhetjük, hogy ketten együtt keresünk megoldást a kérdésre.
  • Próbáljunk megfeledkezni a merevedési zavarról. Ha túl so­kat foglalkozunk vele, tovább romolhat a helyzet. Egy ideig összpontosítsunk az élet más területeire, például a hobbink­ra vagy a gyermekeinkre.


A gyógyszerek ellenőrzése

  • Egyes magas vérnyomás elleni szerek, különösen a kalcium­csatorna-gátlók (nifedipin), valamint a béta-blokkolók (metoprolol) hozzájárulhatnak a merevedési zavar kialakulásához. Ha ilyen gyógyszert szedünk, kérdezzük meg az orvosunktól, nem tud-e mást felírni helyette.
  • A  szívbetegségek kezelésére  használt  digitális készítmények (digoxin) szintén összefüggésbe hozhatók a merevedési zavarral. Orvosi jóváhagyás nélkül azonban ne hagyjuk abba a szedésüket, és ne változtassunk az adagoláson!
  • Antidepresszánsokat szedő férfiak gyakran számolnak be merevedési zavarról. Az orvos ilyen esetben másik készítményt javasolhat az addig alkalmazott helyett.
  • Ha a gyomorfekély kezelésére adott cimetidin szedésével egy időben merevedési zavart tapasztalunk, számoljunk be róla az orvosunknak. Ez a gyógyszer is gyakori „tettes".


Sok pihenés és lazítás

  • Próbáljunk legalább 6-8 órát aludni éjszaka. A kimerültség kétségtelenül rontja az erekciós képességet.
  • Igyekezzünk csökkenteni a stresszt. A szorongás és a düh nem túl előnyös lelkiállapot az intim együttléthez, sőt az előbbi hatására szervezetünk egy olyan anyagot termel, amely gátolja a merevedéshez szükséges élettani folyamatot.
  • Ha nehezen tudunk ellazulni, gyakoroljunk valamilyen rela­xációs technikát, például jógázzunk vagy meditáljunk. Vala­mi egészen egyszerű is nagyon jó hatással lehet: például napon­ta néhány percen át végezzünk légzőgyakorlatot, amely során tudatosan összpontosítunk a levegővételre és a kifújásra


Hasznos: Két hónapnál hosszabb ideje tartó vagy gyakori merevedési zavar esetén beszéljünk az orvosunkkal. Lehetséges, hogy tablettát ír fel, és tájékoztat bennün­ket annak előnyeiről és esetleges mellékhatásairól. Az általunk szedett gyógy­szerek felülvizsgálata révén pedig azonosíthatja az im­potencia kialakulásához valószínűleg hozzájáruló készítményt, illetve a szük­séges vizsgálatok elvégzé­sével kimutathatja, hogy valamilyen más betegség, például cukorbaj vagy keringési rendellenesség áll-e a háttérben.

Kattintson ide és nézze meg a témához kapcsolódó termékeinket webáruházunkban>>


 

Linkek

KatalgusHun-Web LinkekLinkajnlLinkBank LinkkatalgusEgszsg, betegsg linkekBelfldi s klfldi szlls s apartmanLinkgyr linkkatalgus Hungarian Web Linkgyjtemny Linkel linkgyjtemnylink adatbzisrdekes Weblap SzavazsInternet.wyw.hu Linkraktr Webkatalgus - LinktrMobiltelefon linkgyjtemnyInternet.wyw.huKatalgusKategorizlt linkek a kezdlapon!Hun-Web Linkek